Hoppa över till innehåll
Välkommen till Mypadellife - din padelspecialist!
Välkommen till Mypadellife - din padelspecialist!

Reklamationer

Om du har köpt en vara som är felaktig eller defekt kan du få den utbytt. Om varan inte längre finns i lager kan du byta ut den mot en annan vara eller få pengarna tillbaka.

När du har upptäckt felet måste du göra reklamationen inom en rimlig tid och kontakta oss så snart som möjligt. Om det rör sig om ett tillverkningsfel öppnar vi ett reklamationsärende och bedömer ditt ärende med tillverkaren.

Observera att en reklamation inte kan godkännas om produkten har använts felaktigt eller om skadan har orsakats av normalt slitage.

Padel är en fysiskt krävande sport och utrustning som rack och skor utsätts för kontinuerligt slitage. Hur snabbt utrustningen slits är individuellt, men nedan finns några allmänna riktlinjer för slitage och hållbarhet för padelrack.

Hur länge kan jag förvänta mig att min padelrack håller?

Hur länge en padelrack håller är mycket individuellt. Det beror bland annat på följande faktorer:

  • Hur ofta du spelar.
  • Kvaliteten på racket.
  • Hur du förvarar det (den gynnas inte av vare sig för höga eller för låga temperaturer).
  • Hur du behandlar det.

Om du spelar två gånger i veckan räcker ett padelrack av god kvalitet i ungefär 9-12 månader. Om du spelar fyra gånger i veckan håller den ungefär sex månader.

Rack av lägre kvalitet har ofta kortare hållbarhet.

Mitt rack har skadats. Vad kan jag göra?

Om skadan orsakas av kontakt med banan, inklusive glas, grus, ytskikt, nätstolpe eller med en annan spelares rack, sko eller kropp, gäller inte produktgarantin. Inte heller om skadan orsakas av normalt slitage.

Observera att skador som uppstår utanför rackets slagområde, t.ex. på ramens kant, ofta orsakas av kontakt med en annan hård yta och därför inte berättigar till ersättning.

Om skadan har uppstått i rackets slagområde kan det dock vara ett tillverkningsfel som vi bedömer tillsammans med racktillverkaren. Förutom skadan på racket kommer även rackets allmänna skick att beaktas.

Vad du ska göra om du har en reklamationsvara

Steg 1

Ta bilder av produkten från alla relevanta vinklar. D.v.s. framsida, baksida, ovansida och sida av rackets ram och ta närbilder av felet.

Ange ditt beställningsnummer, fullständigt namn, e-post och telefonnummer och skicka till info@padellife.se. Skriv "Reklamation + ditt order nr." i ämnesfältet.

I samtliga fall måste Padellife få den returnerade varan för att reklamationen ska kunna godkännas.

Steg 2

I samarbete med tillverkaren kommer vi att granska din reklamation så snart som möjligt, vanligtvis inom en vecka efter mottagandet. Behandlingstiden beror på arbetsbelastning och om racket behöver skickas till tillverkaren för ytterligare inspektion. Detta kan förlänga handläggningstiden. Du kommer att få ett meddelande via e-post när vi har mottagit din reklamerade produkt.

Returerna skickas med GLS till:

Padellife

Julius Thomsens Gade 7

1974 Frederiksberg C

Danmark

Skriv till oss på info@padellife.se för att få en gratis returetikett.

Du kan också komma förbi vår fysiska butik i Köpenhamn på ovanstående adress och lämna in produkten för reklamation.

Godkänd reklamation

Om ditt reklamationsärende godkänns kommer en ny produkt att skickas inom en rimlig tid efter dialogen med dig. Om produkten inte finns i lager kommer vi att erbjuda en liknande produkt, med hänsyn till eventuella prisskillnader. Alternativt kan du få pengarna tillbaka.